MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Wednesday 30 April 2008

~Mawar Desa ~ time skolah pulak eps:5

Sekolah rendah..Sek Keb Seberang Nyonya (Kuala Kedah).
maap dah terlupa banyak story tu.Yang tinggal kenangan pun terima surat cinta masa darjah 6.ntah la mamat mana ntah..ingat romantik sangat la letak surat atas rumpun serai depan rumah aku.Sebaik la mak aku yang jumpa.pastuh siap tulis nickname aku sEpAt_rOnGgEnG..jiwang ke sengal mamat ni.Kalaula bapa yang jumpa..mau dia hawen aku ngan surat tu masuk sungai..kalau heret g umah tok kadi nak jugak ler pergi..hik3 sengkek toi mamat tuh.setem pun xreti nak beli ka?Dahla rumpun serai tu miang dan tajam.Ekoran dari surat yang sebatu leh bau harumnya tu aku mula benci lelaki..yela berbirat badan kena sebat ngan mak(xla seteruk mana tapi malu ar maruah aku tuh..aku kan anak manja mana leh pukul2..ekeke) Dendam aku ngan mamat tu.Lirik lagu Fantasia bulan madu dalam surat jadi kenangan.
Sek.Menengah Tun Sharifah Rodhiah. (semua pmpuan) Tingk 1-3
Results aku ok..tapi aku pilih sekolah yang berdekatan ngan umah aku.Faktor utama aku sedar kedaifan keluargaku (aku anak pmpuan yg belajar abis seklah rendah dan menengah)Sian 2 org kakakku Cuma setakat darjah 6 saja tapi jodoh di usia muda dah kawen masa umur 18tahun..abg sulung Cuma belajar sekolah agama rakyat,abg Cup lak smpai tingkatan 3 dan kini bertugas dlm askar (perwira tuh).Ntahla tapi aku tetap nk teruskan pelajaranku.Skill manja dan tegas akhirnya berjaya lembutkan hati orang tuaku.Aku dapat gak teruskan pengajianku.
Kat skolah nie aku mcm kumbang lak (myb sikap kanak2ku yg bercampo ngan lelaki)
Sikap happy go lucky tu terbawa2.aku lak jenis yang minat sukan.So nak kata glamer xlah sgt tapi kalau sebut ja Chik Nah depa kenai.Kenangan..conteng2 dinding sekolah..ops tu cikgu yang suruh so sapa2 nk tgok signature aku muleh la g belek2 wall yang aku lukis kt skolah SMTSR.
Tu ja kisah skolah aku…
opss…sambungan lagik..Aku pasrah

No comments:

Post a Comment