MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Wednesday 30 April 2008

~Mawar Desa ~ Aku pasrah eps:6

Salam..
Aku bergaduh lagi dgn bapa.Adaka masa tunggu result SRP(PMR) aku nak di jodohkan.Woho kata org kawen tu best cam gerudi telinga.Aik.xkawen pun leh apa gerudi telinga..(erm ..)Aku pasrah.Tetiba ja bapa /mak izinkan aku belajar.Takdir kot.Abg ipar (suami Kak Shun / minah kemarau) jd HERO pujuk mak/bapa..Dpt je result aku apply ke sekolah berasrama.Itu nasihat abg iparku.Tawaran aku dapat yang jauh pun hanyalah di Perlis.dan aku terima.
.Cikgu-cikgu ku banyak yang kecewa kerana pemilihanku bukanlah sekolah asrama penuh yang sepatutnya aku pegi diatas keputusan exam yang cemerlang. Bermulalah perhijrahanku yang pertama jauh dari keluarga SEKOLAH MENENGAH VOKASIONAL KANGAR,PERLIS.Hinakah sekolah ni??masa tu aku xpernahpun nak terfikir yang terlintas dlm benakku hanyalah terus belajar.aku tak mahu lagi hidup dalam kepompong seperti kakak2ku.
DERHAKAkah AKU?tidak rasanya mak/bapa merestui,..sayang gak depa kt anak manja depa ni kan.
Fuh 2 tahun disini,banyak yang mengubah hidupku.Hilang sudah sikap manjaku.Aku lebih menghargai kasihsayang keluargaku (selama nie suka nyakat tapi tu smua dah berlalu )aku jadi serg perindu.Ku rasa restu mak dan bapa buat aku jadi seorang yang tabah dalam meniti perjalanan hidup berseorangan dirantauan.
Kenangan paling manis tercatat kemas dalam dairiku.tapi disini hanyalah coretan secebis dari nostalgia itu.
Kawan tapi mesra Zamri Mat Sabu (Perumahan Kheda),Zairi Mat Tahar (Kpg Kurung Tengar,kola Perlis) Mohd Firdaus Ghazali (Shah Alam),Abdul Aziz (Padang Melangit,Perlis)
Kawan suka dan duka Rohani (Tambun Tulang)Rashidah Majid (TT Hj Idris) Noraniza (Sg,Petani)
Kbod nie rayu aku jgn ketuk dia lagik....bersambung daa..Usia mematangkan aku

No comments:

Post a Comment