MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Wednesday 30 April 2008

~Mawar Desa ~ Teringat zaman kanak2ku eps:3

Salam..

Indahnya desa .Sawah yang menghijau,sungai dan tali air,kicauan burung baik dipagi atau petang memberi aku seribu ketenangan.MasyaAllah
Ops..tersimpang lak nk cerita ttg zman kanak2 terluah bisikkan hati dlm menatapi indahnya kampung halamanku.rindukah aku dgn zman itu?ada air mata yang bergenang.Nostalgia tu dtg lagi bilamana aku jengah kembali untuk melihat ibu tersayang. Di kpg kelahiranku..dtempat yang jadi port utk aku berangan.di atas dahan pohon janggus yang menjuntai merentangi sungai tanpa mencecah airnya,Disinilah aku bersantai.. (brpa byk tai la dok taip nie..ahaks..)
Zam Man kona,Leh Cemey,Zul lembu Bob topui,Non Gagap,kami Chik Lie ngan aku/sepat satu geng .ek..jgn salah paham..dlm kpg Cuma aku sorang ja pmpuan..yang sebayapun smua laki2..teman pompuan Cuma ada masa di sekolah.mungkin kerana itu mak dan bapa xkesah aku bergaul..dan sbg anak pmpuan bongsu aku juga bernasib baik kerna xpayah memasak Cuma tlg bersih umah,potong sayur,parut kelapa adalah rutin hidupku.habis smua tu aku boleh joint the geng melawat kpg.Guli,gasing,lastik burung, police centri,wau adalah mainanku..pndok2 apa kelas..eer..xbrutal ar..
Begitulah idup zmn kanak2ku dhabiskan dgn keriangan,ketenangan.ah! Indahnya waktu itukan.walaupun hidup dalam kesederhanaan…aku bahagia sbg anak tani.
agh..bantai dah pangge…tdo dulu..
so bersambung lagi..nostalgia masam2 manis

No comments:

Post a Comment