MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Wednesday 30 April 2008

~Mawar Desa ~nostalgia masam2 manis eps:4

Salam..
Nostalgia manis,,
Apa ek..erm..HARI RAYA..paling best.pengalaman lucu masa 1st time belajar posa ,aku xpenah minum air paip atau kolah ..walupun masa tu ‘bohong sunat’ Chik Lie kata tak berdosa. ekeke.Cuma yang tak tahan panas badan.rasa bulan posa nie aktiviti mandi sungai dhentikan..tu pasai la kot,panas ja badan.Mak kata mandi sungai tu batal posa ..so aku amik gak besen besar mak taruk air melimpah dan berendam.Genius tak aku?bukannya mcm mandi sungai semua badan akan tenggelam.Rendam badan saja kepala dan kaki kat luar besen.Ntahler harap2 apa yg berlaku tu Allah tak kurangkan pahala sbb masa tu aku kecik lagik.ahakss
Main bunga api??..xbrutal la..,.takat mercun roket,telor naga,bola tu layan ler,Masa tu aku tak pula malu mungkin aku n the geng suka main meriam buluh.Duit beli belerang kami kongsi (hasil dari ambil upah menanam dan cabut pokok umah Tokei Ah Kau) tu belum lagi duit hasil aku dan Chik Lie melawat reban ayam mak (tlong mak juai telor..ek..mencuri ke tu?xpa kot..dah minta duit dr mak nk beli mercun mak tak mampu bg (marah le tu)..ngeh3)nampak ja kami nie nakal tapi semayang terawih tu wajib r.(tu pun bila mak/pak dok ceramah .. Ekeke .. Rela dalam paksa coz syarat lepas semayang baru leh main..tu yg utama)
Bab sedih bila tengok baju raya aku dan dua kakak ku serupa seperti tahun yg lepas.Mak kata senang beli satu papan,Tapi aku sikit pun xkecik ati kerna Chiklie pun serupa sedondon ngan abg2 ku yang lain…wakaka..
Story ending masam2 manis masa bermaafan dan dapat duit raya.Jelajah kpg n kpg sebelah ..ekeke....nk story panjang2 erm dah naik kematu jari dok ketuk kbod..nak tau gak maila jumpa leh la aku crita dari A-Z..coz kenangan tu aku simpan dlm dairi kt kpg.
Sambungan slps nie ..time skolah pulak..k

No comments:

Post a Comment