MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Wednesday 30 April 2008

~Mawar Desa ~Bermulanya satu cerita eps:1

Adess..lmbat lak malam ni nak siang.Klip pk klip pok mata ni !Dah banyak kali pejam tapi stay xleh nak lena.Nak kata panas..tak pulak..sejuk gedi adala bahana kipas angin yang terpacak kat tepi katil.Macam tuan putri pulak,ye la inang dok tlng kipas.ahaks..inang pun kemain lagi zaman moden ni..payment bayar kat kaunter (TNB)..

Iskh cemana ni,mata segar bugar ,nak meneraih (baca Al-Quran) ari ‘cuti’ lak.Heran gak rasanya tak pula minum kopi sebelum tidur tadi.Dalam dok klip pok klip pok tu..layan perasaan sat erm,nak tunggu mata pun bukannya nk kuyu2.Teringat mak kat kpg.. ada mak blh juga ajak menyembang..oh ya! Pesanan mak kalau xbleh lena..kalau dok sorang2 camni..cuba2 fikir apa yang telah aku lalui sepanjang usia ni.
Merangkak-rangkak aku cari kenangan.,menilai setiap nikmat Ilahi yang aku kecapi.

Asataqfirullhalazim…Ya ! Aku alpa,lalai dengan segala yang aku milikki ( fuh ayat..sempoi aih) sudah cukup rasanya apa yang aku ada bagi seorang manusia untuk dunia yang pinjaman semata-mata.(betuila kata2 pujangga..kalau dlm keadaan sunyi..kita boleh bepuisi..dan jd penulis tersendiri…percayalah)
Tetiba ja bulu roma meremang nie…ah sudah… ok la..mlm esok lak nk smbung menulis..

..bersambung lagi…(Keluargaku)


No comments:

Post a Comment