MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Wednesday 30 April 2008

~Mawar Desa ~ Keluargaku eps:2

Mak kata tak kenal maka tak cinta so.aku story dulu asal usulku k.Aku budak Kedah.Adik beradikku seramai.9 orang.turutan ahli keluargaku seperti karang pisang (kata org2 tua la) erm..lelaki pastuh perempuan kiranya berpasangan la kami. (yup cayalah mak ngan bapa..pandaikan depa..ekeke)
Bermula dari abg/kakak sulungku Abdul Rahman (abg Long) dan Rokiah (kak rock..gelaran aku yang kasi),2 org aruah kakakku (Mariam dan Aishah..(meninggal di usia muda 9 tahun),Mohd Yusuff (abg Cup) dan Harisshun (Kak Shun atau aku panggil Minah Kemarau kalau time marah le) dan diikuti dgn pasanganku ..Ramli (Chik Lie) dan aku Siti Rosmira (sepat rnggeng (Chik Nah).yang bemula mesti berakhirkan…so aku Cuma ada seorg adik lelaki Mohd Nazri.(paksu).erm..tak sangka lak zaman yg belum byk kemudahan seperti internet kami dah ada nickname .. Cayalah .. Ekeke .. ops..xglamer la kalau mak dan bapa xda nickname kan…Bapa ku senang ja kalau dlm keluarga kami panggil bapa (time bodek) dan Pak kalau keloi..penah gak sekali aku panggil daddy dan spt biasa bapa akan warning dgn tunjuk penyapu lidi. Ntah pesaipa la marah benar bapa ngan daddy tu..tapi panggilan org kpg pdnya Pak Lang Chat (ARSHAD)Emak lak kami call mak..rasa..respect skit…so xda nama glamer2 aih,,kalau time bodek mak tu dlembutkan spt kain direndam softlan.. org kpg panggil Mak Lang Tesa( Siti Asa).
Ngantuk la pulak..nk tdo r..
Bersambung lagi,,, aku teringat zaman kanak2ku

No comments:

Post a Comment