MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Tuesday 6 May 2008

Nilai sebuah persahabatan



Tanpa seru ia datang...
tanpa sedar..dia menyapa...
dalam terkesima...aku menyahut...
maka bermulalah...satu persahabatan...
walau jarak umur kami berbeza...
Mr.Coolest...
bicaramu mengingatkan aku padanya,,,
dalam kelembutanmu ada tegasnya..dalam gelaktawamu ada nasihatnya...minda terbuka melayan karenah si gadis manja..yang kadang2.. memeningkan kepala dengan lawak bersahaja..
namun aku bukan gadis manja dan pandai berjenaka..
aku milik insan lain...
kau benar-benar menimbulkan nostalgia itu...
nostalgia yang manis dkenang...tapi penuh crita suka dan duka...
Maafkan aku Mr.Coolest..
hubungan kita mesti berhenti setakat ini sahaja..
aku tak sanggup meneruskan lagi...bukan salahmu..
walau kau pinta seribu alasan sekukuh tembok China.
aku tak bisa utarakannya untuk menghukum..
sebuah ikatan persahatan kita...namun...
aku patut berterimakasih padamu Mr.Coolest..
kernamu aku kembali sedar ..
dari kepompong yang aku sendiri cipta..
dan kini...aku gembira..
kerana kau bisa memecahkan kepompong itu..
dan keluarlah aku sebagai rama-rama cantik..
di bumi Allah yang sementara cuma...
aku ingin berbakti ..
pada kuntuman bunga-bunga kasih antara ku dengan insan tercinta..
agar membiaknya flora dan fauna..mengharumkan sebuah masjid yang telah lama utuh terbina..
menambahkan cantiknya perjalanan hidupku bersama zuriat kurniaan Ilahai...

Terimakasih...atas segala nasihatmu..

No comments:

Post a Comment