MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Tuesday 13 May 2008

~Mawar Desa ~ Zaman Centa Monyet (1) eps:8


Uhuk…nak kata tak pernah bercinta tu kira menipu diri sendirila.Tapi rasanya takda la kekal lama
manapun dah namapun cinta monyet..xberapa pasti la pulak,yang tahu monyet nie suka bergayut dari dahan ke dahan sebelum gedebuak jatuh ke tanah selagi itulah dia dok bergayut.
Camtuh kot agaknya sinopsis cinta monyet,cepat sangat berubah hati,kesinambungan cinta monyet ni mesti ada adengan terkejut berok..ahaks.
Ades apa yg aku dok melalut ni.meh sinila aku nak crita ttg cinta yg pernah bertandang dalam hidup aku.Oh ya ! Time skolah masa Tingkatan 4-5 manada lagi email,handpone sms, mms, yang ada cuma..publicphone banyak yang berceracak depan guardpost asrama.Lumrah budak-budak asrama la,mesti ada abg angkat,mesti ada yang berkirim salam xkira la masa tgh beratur nk masuk kelas atau kat tepi-tepi kakilima skolah..ek ada gak yang sanggup kluaq kelas semata-mata nak ucap “hai leh berkenalan”(jiwang abih la mamat ni)
Rasanya sebab dah aku yang tulis cerita so xpayah ler aku tulis crita cinta membe2.buat lenguh menaip ja.Baik tulis cerita cinta sendirikan..ahakss..ececeyyyyy dah namapun rentetan hidupku.
Erm.cinta yang mola berputik aku dengan Zambri Mat Sabu (Jurusan Binaan Bangunan).Good looking gak ler mamat ni.tapi amik SPM kali ke-2 kiranya tua setahun dari aku.Seperti yg pernah mengikuti rentetan hidup aku,sukan ni kira dah sinonim la dengan aku..agaknya dari situ jugakla mamat tu suka kot (aku nie xler comey manapun..cenoni jer..perah santan la pulak)aku wakil skolah untuk Bola Jaring dan Zambri wakil sekolah dalam Bola Sepak.2 pasukan ni kira top dalam skolah kami.so bila ada pertandingan untuk bola & bola jaring mesti cikgu nak salah satu jd pasukan tukang sorak skolah.so very the close la kami nieZambri ni pandai petik gitar tu yang buat aku jatuh cinta (yela dari jatuh centa ngan monyet baik aku jatuh centa ngan zambri ..ngeh3)dia ngan gitar dia tu kira cam belangkas ja..kemana pasukan kami pergi mesti dia bawa so ngada2 la tu nk sumbang soranya yang dah sememangnya sumbang..ops..(lawak ja..sora dia mmg ada umph..).secara tak lansung kalau ada perselisihan antara kami.semuanya dia luahkan dengan menyanyi lagu2 yang liriknya buat aku terkesima.tu bab suara belum bab dia senyum menggoda masa petik gitar.Monyet kat atas pokok leh bunuh diri ..frust sbb dia dah ada kekasih.hik3
Walupun terlibat dengan cinta monyet nie.Semangat dan tujuan asal belajar tu stay penting bagi aku.persahabatan dengan Zambri buat aku amik kesempatan atas kebijaksanaan dia dalam bidang akedemik(Matematik..)Terus terang aku katakan semenjak kami berkawan keputusan matematik aku bertambah baik.Terimakasih Zam.

No comments:

Post a Comment