MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Tuesday 13 May 2008

~Mawar Desa ~Usia mematangkan aku eps :7


Secebis kenangan semasa di SMVK,Perlis.
Erm..nama Glamer aku kat sini..kalau kat Sekolah..ngan kawan2 pmpuan depa pangge Chik Nah ja..tapi kalau mamat kelas lain tu depa gelaq mapia..dan ntah apa2 lagik.gelaran depa..cam ler aku ni ganaz sgt..tp brutal je skit2..adess
tapi kalau kat aspuri warden dah soh udak2 aspuri pangge “antu bedak sejok”..eleh cikgu tu saja ler..marahkan aku sebab xblikan bini dia bedak sejuk tu pasai ler kot?ekeke..xla gurau jek..sebenarnya mmg kat aspuri ni ada budaya pakai bedak sejuk malam2..macam antu tpong gombak ja..termasuk la aku sekali.Yang bestnya gelaran tu aku sandang selepas aku dtangkap semasa rabat pokok pelam tepi pagaq aspura..pukul 12mlm lak tu..adess..ye la cikgu tu pun satu dah siang2..jatuh la saham aku nk rabat pokok.. ilang keayuan aku kalau aspura tgok..…ngeh3
Tapi tabik ar ngan warden tu… kerna gelaran tu gak aku ter’glamer’secara otomatik.. Junior2 takut woo..
Tak kenai maka xcenta kan…so nick je ganaz..ati baik…kwg3
Peristiwa2 yg lain..spender ganti anak tudung..cinta monyet ngan 2 truna..adess (Zamri dan Zairi)..abg angkat yg byk bg semangat (abg Firdaus & abg Aziz-anak tokei dewan makan kami)
2 tahun disini lagu yg membangkitkan nostalgia terlalu byk.coz..selalu sgt g camping..dan masa gotong-royong ujung minggu..kami leh tuju2 lagu (aspura vs aspuri)lagu2 era 90’an mmg sebati dlm memori..ececeyy..
Dan pengalaman handle aspuri yg kerasukkan..ligan depa sampai dekat pokok rhu ujung asrama..iskh..seram woo..asal rasuk ja lari..rasuk ja kami resque..xda la nk merungut..best gak..main aci ligan ni,sbb utama yg rasa nak lari2 ligan tu bukan pasai terlalu berani..tapi..kami lari berduet ngan aspura..”berlari berkejaran..seindah bunga dtaman..”
Amacam..seram tp indahkan ..ahakss
Erk..seram lak imbau kenangan rasuk nie..masuk tdo dulu la ye..jumpa lagik dlm..setiap yg bermula pasti berakhir..so bersambung la lagi…~Cinta Monyet~

No comments:

Post a Comment