MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Thursday 15 July 2010

~ TakDir buatMu ...Kak Nah...takziah dariku sekeluarga ~


'Jaga anak baik-baik'

Oleh Kasdi Ali dan Mohd Husni Mohd Nooram@hmetro.com.my2010/07/15

IPOH: “Ketika keluar dari rumah pagi semalam (kelmarin), arwah sempat berpesan supaya menjaga anak baik-baik. “Itu saja pesanan yang sentiasa dia beritahu kepada saya setiap kali keluar kursus atau tugasan di luar daerah.
“Sepanjang pengetahuan saya, tiada perilaku dan tabiat yang pelik ditunjukkan arwah. Sepatutnya dia dijangka pulang dari kursus berkenaan esok (hari ini),” kata Rosnah Mat, 44, isteri Allahyarham Sarjan Saidin Mohd Dom, 50, yang maut dalam kejadian letupan bom di Lapang Sasar Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kampar petang semalam.
Katanya, dia menerima panggilan mengenai kecelakaan yang menimpa arwah kira-kira jam 5.45 petang sebelum menerima berita kematiannya kira-kira setengah jam kemudian. Rosnah berkata, arwah suaminya sudah berkhidmat di IPD Taiping lebih 10 tahun.
“Jenazah akan dikebumikan di Bandar Baru, Kulim, Kedah iaitu di kampung neneknya,” katanya ketika ditemui di perkarangan Bilik Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), semalam.
Arwah meninggalkan enam orang anak iaitu empat perempuan dan dua lelaki iaitu Norhayati, 24, Mohd Nor Hafiz, 22, Mohd Shafiq, 19, Nor Amalina, 16, Nor Ashikin, 12 dan Nurul Syafikah, 8.
Tinjauan Harian Metro di perkarangan Bilik Forensik HRPB semalam, mendapati lebih 100 kenalan arwah termasuk anggota polis yang bertugas di Ibu Pejabat Polis (IPD) Ipoh dan Taiping bagi memberi penghormatan terakhir kepada arwah. Hadir sama Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Zakaria Yusuf.




salam...

arini aku dalam kemurungan lagi...

terkejut dengan sms yang aku dapat semalam...

tentang kakak sepupu belah mak....kak Nah ( Rosnah Mat ) yang kehilangan insan tersayang pada petang kemarin. Aku sendiri tidak pasti punca kematiaan suaminya.Namun sebagai saudara aku jua terasa . aku tak dapat nak menghadirkan diri untuk bersama-sama adik beradik di Bandar Baru .

Perbincangan dengan suami semalam..hujung minggu ini ..InsyaAllah kami akan menziarahi keluarga Kak Nah . Ini kerana hari ini dan esok anak-anak masih bersekolah dan suamiku terpaksa membuat lawatan tapak untuk tender barunya. Erm..

Tengahari tadi abg It telefon aku ditempat kerja dan beritahu tentang punca kematian suami Kak Nah. ( tengok catatan yang aku paste dari harian Metro.

Innalillah hiwainnahirojiun...

Semoga Rohnya dicucuri rahmat Allah serta di tempatkan bersama-sama orang-orang yang soleh..AMIN...AL-Fatihah.

No comments:

Post a Comment