MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Saturday 23 May 2009

~MaWaR DeSa Eps: 17~






Large roses divider Pictures, Images and Photos
cinta Pictures, Images and Photos

Aku tetapkan tekad dan kembali ke pangkal jalan.
Aku mulai sedar,
tujuan aku bekerja
mencari rezeki hingga jauh diperantauan begini.
Aku budak kampung seperti dulu juga
walaupun aku sekarang berada dibandar.
Tuduhan mamat tu padaku ,
sebagai Perampas
tunangan orang menjadi logo untuk aku bangkit kembali dan bukannya pematah
semangatku.
Ah..pergi mampus dengan prasangka mamat perah santan tu.
Walau tercalit
luka aku anggap itu sebagai tanda kedewasaan aku.
“Allah turunkan kesakitan untuk manusia ,
untuk kembali ke pangkal jalan bukan kerana
membenci tapi itu namanya mengasihi”
Hari-hari murungku kembali ceria seperti dulu.

Aik pelik pula hari ini.
Kakak dan teman-temanku asyik tersenyum-senyum ja.
Mentang-
mentang semalam malam jumaat..
mesti ada kenangan manis la tu…sakatku.
Erk..terkesima
aku bila huluran surat ..
yang entah dari siapa aku sendiri tak pasti.
Namun aku buat
selamba mentadak ja..
ambil dan terus letakkan dalam loker.
Erm..mimik muka kakak dan
teman buat aku tergelak dalam hati.
Memang la aku sendiri tak sabar-sabar nak buka dan
baca..
tapi kenangkan sikap “kipoci’ mereka ,
aku tabahkan diri juga simpan surat misteri
tu.
Yelah..mulut manusia ni bukannya boleh ditutup.

Meluat-meluat aku pada mamat tu..
masih juga aku terjeling-jeling ke line depan aku
tu.Nasib baik tak juling.Berdendamkah aku atau rindukah aku?
Adess…Tak baik
berdendam nanti muka tak cantik>kata emak…
fuh Istifar aku .Arini mamat tu semacam
ja..
serius macam singa lapar daging orang.
Aku pun buat kening Ziana Zain …
tunjuk skill
yang aku terluka sangat dengan tohmahan dia.

Kadang aku sendiri lucu,
kerana perbalahan
dan tohmahan dia hanya kami berdua ja yang tahu.
Renungan tajam dia padaku,
buat aku
rasa macam nak menonggek dan tunjuk buntut padanya
..ambil kau.. ingat aku takut.
Ni
anak Arshad tau.

Ops akukan gadis pingitan
..mawar desa…
jadi kenalah aku tunjukkan
kesopanan.
Aku tunduk beralah tapi bukannya aku kalah..
tapi kontrol ayu
jela..hahaha…
Jadilah Mawar Desa kebangaan emak dan bapa.
Pujuk hatiku.Rindunya pada
mereka.

Idea datang,minggu ni nak balik kampung lepaskan segala masalah..
kedamaian
desa menggamitku kembali.
yehaa...tunggulah kepulanganku nanti..desa tercinta.. mawarmu akan pulang..
Kehijauan ,ketenangan desir air sungai dan kicauan murai dan
merbah jambul…

tunggu kepulanganku.



akhi Pictures, Images and Photos

No comments:

Post a Comment