MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Friday 22 May 2009

~MaWaR DeSa Eps: 15

butterfly Pictures, Images and Photos

Slide 19
Salam...
maap terlalu lama untuk aku tulis kembali nostalgia yang masih utuh dalam minda..
~mawar desa ~ disambung kembali sbb arini aku tenang coz anak2 dah abis exam. So aku tak perlu lagi pantau derang untuk ulangkaji..ahakss..
myb setengah owang xsuka mengimbau kisah silam..
bagi aku..biaqla..nostalgia ini terpahat dalam blog bidadari centa ini..
kerna..aku ingin ia menjadi santapan secebis crita perjalanan aku dalam meniti hari2 dalam hidup seorang hambanya di dunia yang sementara cuma.
Pada suami..thanks sbb izinkan sayang mengimbau kenangan dulu..
Percayalah..hanya engkau di hatiku...InsyaAllah...

jom...ke nostalgia hidupku..









“antara gadis yang kutemui..
Kau saja dalam renungan
Mungkin kerana dengan senyuman terpegun diriku
Ketika bayu mencium pp
Suria pula terasa hati

Kerana engkau sungguh rupawan

terpegun diriku”


Ek..Aduhai…mamat jiwang nie..dah tak reti ka nk tukar lagu lain??naik berbulu dengar lagu jiwang lembut tu.Ni aku nak kisahkan tentang seorang mamat kat line depan tempat kerja aku.Bahgian QCC juga tapi untuk Hi FI.Asal masa rehat ja lagu tu akan berkumandang.Nak kata handsome tak la sangat.Tapi ‘good looking’ jugak la.Ehem..dalam diam aku curi-curi tengok dia juga mamat jiwang lembut ni.Hairan sungguh lelaki yang boleh dikatakan mancho dengan badan sedikit ber’otot’ boleh minat lagu camtuh…Hahaha…lawak gurun sahara sungguh
Hubungan aku dengan mamat jiwang lembut tu terjalin selepas kami bergaduh selepas teguran mamat tu pada aku ..ala-ala rambo masa kat kantin lak tu.Aku maunya tidak naik angin bila dia tegur depan teman sekerja aku.. “ tak naik ketumbit ka hari-hari skodeng orang..” Soalan ka teguran tu??nak kata gentelman..huh geligeleman adala.

Uwek…hampess…ingat aku skodeng dia la hari-hari?balasan dari
soklan dia tu..
“ hello…tolong sikit…apa kes nak skodeng awak??tak ada faedahnya..kalau takat mamat
jiwang yang minat lagu-lagu lembut macam awak tu…
buat loya tekak ja saya bukan apa terasa nak
muntah tu pasai saya tengok line awak…
kan depan tu toiletkan… perah santan betui la awak ni..eiii”
balas aku.huh padan nak sangat tanya soalan yang macam kacang kat aku.ambik ko…!!
.Deraian ketawa
aku n the gang buat mamat tu macam berdendam ja….
Kuss semangat .Tidak dinafikan memang aku
sering curi-curi pandang dia,salah ka?

Dari cakap kawan-kawan ,mamat tu rasa tercabar sebab dia dah tahu aku gelar dia
“mamat lembik tu
pasai dia sengaja bagi soalan kacang tu kat aku.
Huh padan ngan muka aku.
Tapi mendidih juga aku bila
dengar dia pun ada gelaran kat aku “minah brutal@,budak kampung” memang ler aku asal dari kampung.
Apa ingat aku leh masuk balik dalam perut mak ke pastuh suruh mak lahirkan aku kat hospital
bandar..
kalau aku nak gelaran budak bandar,…
aduhai..tapi aku bangga dengan tempat kelahiranku.
Siot
betui la mamat tu.
Semenjak dari pertikaman lidah tu …
asal terpandang ja muka mamat tu (aku dah tukaq gelaran baru
‘mamat perah santan-perasan)
aku akan buat mimik muka badut juling dan dia pulak suka jelirkan
lidah.
Macam anak ular ja..huh .Mak selalu nasihatkan aku jangan suka bergaduh dan benci-membenci
nanti kalau dah tak jumpa jadi rindu pula.
Aik ..very the genius la mak aku ni.ada sekelumit kerinduan
andai ...
aku tak nampak kelibat mamat perah santan tu.
Ngeh..ngeh..ngeh..

AKU jatuh CIntA>???
walaweyyyy…Erk ngan mamat perah santan tu?
Adess la…meluat ,menyampah
adala..
tapi aku akui juga kerana mamat tu jugakla bagi aku semangat untuk datang kerja.
Hahhaa…
Adess..

mata nie dah xterangkat dah nie…

bersambung lagi dalam eps: 16

No comments:

Post a Comment