MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Tuesday 22 July 2008

Kehilangan akakjb dtangisi..

Pertemuan terakhir dengan wanita yang tabah melawan penyakit kanser payudara (berbaju merah-hari raya 2007)


Petang sabtu..19/July/2008..
Berkocak lagi mindaku dan berderai lagi empangan air mataku...
Berita kehilangan Kakak Marini atau nickname dalam Kedahonline akakjb mengundang satu perasaan yang sukar aku gambarkan.

Hampir 3tahun perkenalan kami...dan disusuli dengan 2 pertemuan di rumahnya di Kuala Kedah.Dari daerah yang sama membuatkan aku dan akakjb cepat mesra walaupun kami jarang berjumpa dan bersembang.Cuma sekali-sekala kami bersua dalam Yahoo Masengger (YM)..gurauan dan cara dia memberi nasihat tidak seperti insan yang menanggung penderitaan akibat kanser payudara yang dihadapinya.

Ya Allah ...sebagai seorang insan yang baru mengenalinya berita kehilangannya seperti tertusuk duri bisa..payah untuk aku gambarkan perasaanku...mungkin kerana aku juga sepertinya ada anak-anak yang masih kecil....Bagaimana pula perasaan suami serta anak-anaknya selepas kehilangan insan tersayang ..sepertinya....Ya Allah..hebatnya dugaanmu ini ....

Sejenak aku teringat tentang satu ayat yang pernah aku terima dari seorang insan yang perihatin selepas aku kehilangan orang yang tersayang 13/1/2006 (aruah bapa)

"Kadang2 Allah sembunyikan matahari..Dia datangkan petir dan kilat..kita menangis dan tertanya-tanya,kemana hilangnya sinar..Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.." " Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbaskembali.
Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.
Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit didada...`

Semoga arwah tenang bersama dengan orang-orang yang beriman.
Amin.


No comments:

Post a Comment