MENYINTAIMU

roses and butterfly photo: Butterfly Roses ButterflyRoses.gif

Thursday 19 June 2008

~Cinta KLCC~


“Sakit ke?” soal Puan Amy kepada Natasya, anak bongsunya yang baru keluar dari bilik mengambil darah.
“How do I look? Okay kot…” jawabnya ringkas kerana dia agak cuak juga memandangkan ini adalah pertama
kali darahnya diambil.

“Tak ada apalah…”

“Yohhaaa tapi cuak jugalah. Jom kita pergi ambil nombor giliran, boleh jumpa Doktor cepat.” Mereka terus
mengambil nombor giliran dan naik ke tingkat dua Klinik Perubatan Premier HUKM itu dan menanti giliran
mereka. Hampir dua puluh minit menanti, barulah giliran mereka tiba.

“Assalamualaikum, doktor.” Sapa Natasya dan ibunya.

“Wa’alaikumussalam, silalah duduk.” balas Doktor tersebut. Tanpa memandang ke arah mereka.

“Natasya ye?” soalnya ringkas

“Saya.” “Fuhhh… dapat doc handsome la plak…”bisiknya dalam hati.

“Awak sakit apa?”

“Ini surat dari doktor saya dulu. Dia suspect saya ada thyroid.”

“Okay, let me see your blood and urine test.” Dia terus membaca keputusan tersebut. “Blood, okay tapi urine
ada kotor sikit and your heart beep pun agak hyper la. Saya tak boleh nak bagi ubat lagi sebab tak sure you
sakit thyroid. Esok you pergi HUKM, buat x-ray thyroid dan datang sini balik buat blood test lagi sekali.
Blood test ni saya nak hantar ke lab. After a week, kita jumpa lagi ye sebab awak ada appointment dengan
aya sekali lagi.” Terang Doktor tersebut dengan panjang lebar selepas memeriksa keadaan dirinya.

“Okay. Terima kasih, doctor.” Ucap Natasya sebelum berlalu. Fuhhh… macam lelaki idaman aku, tak
adalah hansome sangat tapi…. Aku suka…. Hehehe…

“Sama-sama.” Doktor Harith hanya memerhatikan sahaja Natasya berlalu sebelum mencatatkan sesuatu
di dalam laporan Natasya.

“Are you interested Doctor?” soal jururawatnya dan Doktor Harith hanya tersenyum.

“Mestilah kalau dah ada cewek ayu depan mata, tak akan aku tak interested kot… hehehe… tapi kena
cover sikit depan nurse ni, karang mau satu malaya dorang bergosip. Naya aku…” ujarnya perlahan.

“Doktor ada cakap apa-apa ke?”

“Ehh… mana ada…” Fuhhh nasib baik tak kantoi…

Natasya… hehehe, hidup mesti kena pandai cover.




“Hello, Natasya. Saya Doktor Harith. You jadi ke datang hari ni? I dekat makmal darah ni, tunggu You.”

“Hai doc. I on the way ni, tadi pergi x-ray dulu. Tunggu I buat apa?” sengaja soalan yang kurang
cerdik di berikan kepada Doktor Harith.

“I just want to make sure details yang ada dalam borang tu betul. Tapi saya dah tak boleh nak tunggu
awak lagi. Ada ramai pesakit sebab saya baru lepas CME tadi but its okay, I will inform dengan nurse
dekat sini ye.” Ujar Doktor Harith.

“Okay, and thanks, doc.” Natasha mematikan talian.

“Kalau boleh , I nak ajak you breakfast… hehehe… kalau la aku berani tanye dia macam tu, fuhhh…
mesti dunia ini ana yang empunya lah.” Doktor Harith berkata pada diri sendiri selepas Natasya
mematikan talian.

“Harith nama dia, sedap dan padan dengan orangnya. Dia muda dan agak menarik, sama macam jejaka
idaman aku. Kalau ajak aku breakfast lagi best… hehehe… Tasya, apa kau merepek ni? Dia nak rawat
kau ajelah… Adusss… dah parah aku ni, mahu tapi malu…. Ishk3, gedik pun ada aku ni… oopppsss….”
ngomelnya di dalam hati, segan jika diketahui oleh ibunya.

“Siapa call, Tasya?” soal ibunya yang sedang memandu.
“Doktor semalam, ibu. Tak ada apa pun, dia tanya Tasya datang tak sebab dia nak make sure all the
details dekat borang tu betul.”

“Okay. Jom keluar, kita dah sampai.”

“Cepatnya. Ibu speed berapa laju daaa…”

“Ada-ada je kamu ni, kamu tu yang mengelamun…”

“Adussss… kene aku… Ibu, anak ibu ni dah suka dekat Harithlah.” Jawabnya di dalam hati sambil
menuju ke makmal darah. Nasib mereka baik hari ini kerana tidak begitu ramai orang. Hanya seorang
sahaja sebelum dirinya. Apabila namanya dipanggil, Natasya masuk ke dalam bilik tersebut dan lima
belas minit kemudian dia keluar kembali.

“Kenapa lama?” soal Puan Amy

“Dia cucuk Tasya tiga kali bu, sebab darah tak keluar tadi. Dah macam drakula pulak…” ngomelnya
sambil membuat muka comel yang sememangnya di kurniakan oleh Allah. Namun dia tidak marahkan
petugas tersebut kerana sudah genetik keluarganya begitu, susah sekali nak di kesan salur darah dan
ini menyukarkan para petugas.

“Glamour Tasya, Bu.”

“Kenapa?”

“Dorang asyik cakap so inilah Natasya ye? Huhuhu… tak sangka, merasa glamour kat klinik.”
“Merepeklah kamu ni. Jom kita balik.” Mereka berlalu ke kereta untuk pulang, Natasya sengaja
berpusing ke belakang, mana tau terjumpa pula jejaka idamannya itu namun hampeh, bukan kata
orangnya bau dia pun tak ada. “Ahhh sudah, dah kronik aku ni, bau pun boleh cam… masak…”

“Hello, Rissa. Semalam aku yang super cute ni pergi klinik and guess what?”

“Elehhh, super cute konon… Pergi klinik? So what? For sure la kau sakit!” ujar Carrissa selamba
seperti sedang memancing Natasya.

“Memanglah dol, kau ni memang saje je nak pancing aku kan. Aku jumpa doctor handsome siot…
hahaha… asyik dengar kau aje cakap ada doktor handsome dekat hospital kaukan! Now is my turn
la pulak, hari-hari tengok mamat yang pakai baju black and white dekat court pun bosan juga…”
seloroh Natasya.

“Banyaklah kau. Handsome pun tapi percayalah pasti lagi tua daripada kau… merasalah dapat mat kertu.”

“Mulut… lantaklah, kau ingat husband kau yang bertaraf peguam tu muda? Kertu atau dalam erti
lain, ketuat jugak… hahaha… okaylah, aku nak kena get ready ni sebab ada kes kejap lagi. Ni aku ngah
lunch hour, nak kena cepatlah takut tak sempat solat.”

“Okay… kalau jumpa Fikri dekat court kirim salam ye. Sedap je kau cakap ye…”
“Mesti jumpa dia punya. Dia tu kan ke pendakwa raya, bye…” Walaupun mereka rapat namun apabila
mereka berada di dalam gelanggang keadilan, mereka sentiasa bersikap professional.

Sepanjang seminggu ini, Natasya asyik teringatkan Doktor Harith. Walaupun dia tidak dapat mengingati
sepenuhnya wajah Doktor Harith namun dia sering teringatkan dirinya. Namun sering diingatkan dirinya
agar tidak bersikap begitu secara berterusan. Hari ini dia pergi seorang diri sahaja ke klinik tersebut
memandangkan dia perlu kembali bertugas selepas itu.

“Nurse, borang ni dah boleh letak ke?” soal Natasya dengan tertib kepada jururawat tersebut namun
di balas dingin.

“Karang hilang… Datang pukul 2 petang balik.” Jawab jururawat tersebut agak kasar, mungkin terlalu
ramai pesakit hari ini.

“Okay and thank you.” Dia terus berpusing untuk berlalu dan sedikit lagi dia hampir melanggar Doktor Harith

“Sorry, doctor!”

“It’s okay!” Fuhhh… cewek ni lagi…

“Anyway doc, do I have to do blood test once again? Hari tu dah buat.”

“You are?” lakonan je semua ni, kenalah macho sikit…. Hehehe…

“Natasya, patient yang doctor suspect thyroid last week!” ujar Natasya yang cuba mengingatkan Doktor
Harith. “Kureng asam kuasa 16 betullah dia ni. Tak ingat nama aku? Aku bagai nak rak ingat dia. Siot
kuasa 14 betul…” Bebelnya didalam hati.

“Ohh ya. Natasya. Let me see your report.” Natasya terus memberikan apa yang di minta.

“Dalam report ni tulis, leher awak bengkaklah, awak ada demam tak?”

“Semalam saya demam dan masih terasa sikit lagi hari ni.”

“Better buat blood test lagi sekalilah.”

“Hahhh!!! Okay, I’ll do it and thanks doc.”

“Welcome tapi nampak terkejut, kenapa?’

“Seram sebab last time, saya kena cucuk sampai 3 kali sebab susah nak keluar darah saya.”

“Susah ye. Tak apalah, sikit je tu. Nak sembuhkan?” kesiannya cewek aku ni.

“Ya, thanks doc.” Natasya terus berlalu dari situ.

“Ceh, memanglah nak sembuh tapi… Meh sini, aku cucuk jarum tu dekat tangan kau…
Selamba je cakap…” ngomelnya di dalam hati lagi.

“Natasya.” Panggil Doktor Harith

“Ya saya.” Natasya berpaling. “Tak akan dia dengar apa aku cakap tadi??? Kompius dah la ni…”
bisiknya didalam hati lagi

“Saya nak tambah something dekat borang tu. Alang-alang kita buat ujian FBS sekalilah dengan
ESR.” Doktor Harith mengisi borang tersebut berlapikkan tangan mereka berdua.

“Fuhhh… buat aku cuak je la dia ni…” Natasya terus berlalu setelah semuanya selesai dan baru
setengah jalan dia keluar, baru dia teringat yang sampul suratnya tertinggal di dalam.

“Hi, kenapa patah balik?” soal Doktor Harith yang terserempak dengan Natasya di pintu keluar.

“Saya tertinggal barang.”

“Ni awak punya scan result, awak peganglah. Sekejap lagi bawa jumpa saya ye!”

“Okay.”

Natasya bergegas masuk ke dalam dan mengambil barangnya. Ketika dalam perjalanan keluar,
dia perasan yang Doktor Harith ada diluar namun sengaja dia tidak memandangnya seolah-olah
seperti tidak perasan.

“Amboi, tak pandang aku pun…” getus hati Doktor Harith sambil memerhatikan langkah Natasya
Tepat pukul 3 petang, Natasya di panggil masuk untuk sesinya mendapatkan rawatan. Sungguh
seronok hatinya untuk bertemu dengan Doktor Harith namun sebaik sahaja dia melangkah masuk
ke dalam bilik tersebut, keseronokkan yang dirasainya tadi bertukar menjadi kekecewaan.

“Natasya?” soal Doktor Azilah
“Saya.” Jawab Natasya dengan menghadiahkan senyuman. “Last week pun aku masuk bilik ni tapi
Doktor Harith yang merawat, kenapa dah tukar pula? Ni kemusykilan telah menerjah ni…
Kompius-kompius, asyik kompius je la aku hari ni.” Bicaranya didalam hati.

“Dari apa yang kami dapati awak berada di dalam keadaan yang normal. Memang semua symptom
dan visually, awak ada tanda-tanda thyroid tapi tiada thyroid. So saya syorkan awak buat blood test
sekali lagi sebab hari tu, Harith hanya suruh check T4 sahaja, this time kita check T3 pula.
Normally kalau thyroid, hormone T4 yang tinggi.”

Terang Doktor Azilah dengan panjang lebar.

“Sure. Terima kasih Doktor.” Kecewa pun, kenalah hormat orang jugakan…

“Sama-sama. Tapi awak masih kena datang next week ye, same time and date.”

“Okay. Saya keluar dulu. Assalamualaikum.”

“Wa’alaikumussalam” Natasya terus menekan butang lif untuk turun dan sepanjang perjalanan pulang
dia menyumpah-nyumpah akan kebodohannya yang mengharapkan sesuatu yang mustahil. “Hampeh
betul, aku tak pandang dia tadi sebab aku ingat aku akan jumpa dia nanti ambik kau Tasya. Padan muka,
bukan kata nak jadi awek dia, jumpa dia pun dah tak dapat. Ntah-ntah dia dah kahwin kot. Nasib kaulah,
Tasya. Orang yang kau suka selalu kau tak dapat. Kau ni malu tapi mahu, gedik betullah.” Ngomelnya
sendirian didalam kereta dan tanpa disedari air matanya jatuh berguguran jua. “Ahhhhh…. Why are
you crying!!! Benda simple pun nak nangis ke, Natasya, come on….” Jeritnya di dalam kereta kerana
marah dengan tindakannya. Mungkin dia terlalu berharap kerana dia begitu meminati Doktor Harith dan
hanya dirinya sahaja yang tahu akan rahsia ini.

Semenjak kejadian tempoh hari, Natasya lebih selesa berdiam diri sehinggakan Carrissa juga perasan
akan perubahannya. Dia juga cuba sedaya upaya untuk melupakan tentang Doktor Harith agar dia tidak
akan terus merasa sakit dengan terus meletakkan harapan yang tinggi seperti Gunung Everest.

“What’s wrong?” soal Carrissa sewaktu mereka makan tengah hari berhampiran dengan Klinik Perubatan
Premier HUKM memandangkan Carrissa ada tugasan di klinik tersebut dan Natasya pula baru pulang dari
bertemu pelanggannya di Hotel Palace of The Golden Horses.

“Kenapa apa? Aku macam biasa je.” Fuhh tak akan Carrissa ni perasan kot… ni nak kena cover lagi ni…

“Tak payahlah, kau nampak kecewa je. Come on, aku dah lama kenal kau la.”

“Banyaklah kau. I’m fine and thanks for asking. Kau buat apa dekat sini?”

“Saja je tukar topiklah kau ni. Aku kena tukar dekat sini, mula-mula dia orang bagi tugasan sikit. Tapi okay juga,
aku suka kerja sini lagi dan dah 2 minggu aku dekat sini. Aku busy nak bagi tahu dekat kau. Sorry.”

“It’s okay. Good for you kalau kau rasa seronok. Tapi rugilah aku, kalau kau kerja dekat HUKM boleh aku
melawat kau.”

“Apsal? Kat sini kau tak boleh nak melawat aku ke??? Ape kes la kau ni…”

“Tak adalah, kalau tak silap aku la kan. Dengarnya Mr Angkasawan kita tu nak kembali bertugas dekat unit
kecemasan balik… So mane tau boleh terserempak ke atau aku buat-buat pengsan ke for sure dorang
hantar aku kat unit kecemasan…. Untung-untung dia pula yang bertugas, fulamak… meletoppp kau…”

“Merepeklah kau ni, aku pun ada terbaca dalam paper. Tapi tak tau bilakan? Lepas ni ramailah orang sakit
pada hari dia bertugaskan? ”

“Hahahaha… merepek je la kita ni, orang dah sakit… actually aku just melawak je… Dah nak kahwin dia
tu kan, kalu tak silap 2009 kot.”

“Aku taulah, tu yang aku melayan je otak aku yang sewel tu… bila kau nak berubah??? Dah jadi lawyer
pun dok macam dulu gak…”

“Alaaaa, bila dengan kau je… sebab kau pun sewel macam aku… hehehehe.”

“Banyaklah kau…” Mereka terus berbual dan sedang rancak mereka berbual, mereka di sapa oleh
seseorang.

“Hi, Carrissa. You makan sini je ke?” sapa Doktor Harith seakan tidak perasan akan kehadiran Natasya
padahal itu semua hanyalah lakonan.

“Yap, senang sebab dekat dengan klinik.” Doktor Harith dengan selamba mengambil tempat duduk di
sebelah Carrissa.

“Join ye sebab tak ada tempatlah.” Dia masih meneruskan lakonannya yangs tidak menyedari kehadiran
Natasya. Natasya pula sengaja bangun untuk mengambil tisu di kaunter bayaran dan kembali semula
di meja mereka.

“She’s my best friend, Natasya.” Carrissa terus memperkenalkan kami sekembalinya aku dan seperti
cover ayu, aku hanya tersenyum.

“Hai Natasya. How are you? You nampak kurus dari hari tu.” Soal Doktor Harith.

“Kureng asam kuasa 24 lah dia ni… Sedap je nak komen aku… dia tu macam bagus je… Tapi yang
macam bagus nilah yang aku minat… hampeh betul….” Natasya membebel di dalam hati yang memang
sedang mengelegak mendengar komen Doktor Harith ni.

“You guys dah kenal ke?” soal Carrissa yang berpura-pura tidak tahu sedangkan dia tahu yang Doktor
Harith meminati Natasya. Cuma dia belum berjaya menggorek isi hati Natasya sahaja lagi.

“She’s my patient.” Satu lagi dialog lakonan antara Doktor Harith dan Doktor Carrisa.

“Ex patient kot. Sebab Doktor Azilah yang rawat saya last 2 weeks.” Sengaja Natasya bergurau namun
disamping itu dia cuba memancing Doktor Harith untuk memberitahu akan sebabnya. Carrissa dapat
menghidu perubahan pada diri Natasya melalui nada suaranya dan wajahnya.

“Ya, dia senior saya so dia lebih banyak experience untuk merawat awak.” Terang Doktor Harith ringkas
sambil memandang wajah Natasya.

“Fuhhh, ayu siot… Aku suka kau la… Aku malu tapi aku mahu … Ceh hampeh betul aku ni, tapi itulah
kenyataannya… Yelah, kang aku tepuk sebelah tangan je tak ke naya aku??? Dia ni dah lah ayu sleeping,
ehh bukan… Dia ni dahlah ayu, berpendidikan dan bekerjaya… aku pun sama, tapi as I said… Aku malu
tapi mahu …. Hehehe…. Adapt manusia la tu.” Ngomel Doktor Harith di dalam hati.

“Saya tak kisah as long saya akan sembuh. Betul tak Doktor Harith?” Natasya hanya tersenyum sambil
menyedut minumannya yang masih berbaki dan di balas dengan senyuman jua daripada Doktor Harith.

“Fuhhh… sedapnya suara… Ahhh dah kronik aku ni…” ngomel Doktor Harith di dalam hati lagi

“Anyway call me Harith sahaja.”

“Okay.” Jawab Natasya ringkas. “Perggghhh… ingat nak suruh panggil deer… ehhh bukan, dear lah…
Gedik la plak aku ni…” getus hatinya.

“You all best friend since bila?” Doktor Harith cuba memulakan perbualan dengan Natasya namun
Carrissa pula yang menjawab.

“Since form four but we knew each other since form three. Alhamdulillah we still remain sebagai best
friend sampai sekarang walaupun kita orang study jauh-jauh dan course yang berlainan.” Terang
Carrissa sambil meneruskan suapan nasinya.

“You ambil course apa dan kerja apa sekarang?” soal Doktor Harith yang seakan berminat untuk
mengenali Natasya walaupun dia dah dapat semua maklumat Natasya daripada Carrissa. “Hehehehe…
lakonan kena mantap beb… tapi macam jual mahal je awek ni. Tapi tak apa, kena cubalah dulu. Aku
mesti boleh sebab aku dah tersuka dengan wajah ayu sleeping kau tu, Natasya.” Ujarnya di dalam hati
sambil mengamati keayuan Natasya. Natasya sangat ayu dimatanya, dia tidak secantik mana tapi
sangat menenangkan mata dan hati bila melihat dirinya.

“Cehhh…. Sah aku dah kronik ni… KLCC, I’m in love…” jeritnya sekuat hati dalam hati.

“Saya ambil Law dan Carrissa ambil Medic. Now I worked as a civil lawyer.” Terangnya ringkas.

“Fuyyyooo, mata dia… ahhh kronik aku ni, sampai mata dia pun aku kata handsome… KLCC, I’m in love…
huhuhu…. Okay what… Cerita Indon Eiffel I’m in love… Aku ni orang Malaysia, so KLCC la kebangaan
aku…. Hehehe…” jerit Natasya di dalam hati.

“Interesting career you… You dah bertunang atau dah kahwin ke macam Carrissa ni?” Fuhhh kalau
Erma Fatima jumpa aku, sure dia amek aku jadi pelakon punya… Lakonan kena mantap beb… sambil
melemparkan senyuman yang paling handsome kearah Natasya. Carrissa pula sengaja membiarkan
mereka berdua berbual dan dia masih menyudahkan makanannya.

“Tunang? Boyfriend pun tak ada. Lainlah Carrissa ni, bercinta dengan rakan kami juga.” Gurau Natasya.

“Really??? Can I be your boyfriend?” soalnya selamba sehinggakan Carrissa yang sedang menyuap
makanan juga terkejut apatah lagi dirinya.

“Sure you can.” Jawabnya selamba dengan muka toye je. “Elehhh… saja nak test aku la tu…” ngomelnya
di dalam hati.

“Tasya…” tegur Carrissa sambil memandang ke arahnya.

“What? Dia nak jadi boyfriend je bukan special boyfriend…” ujar Natasya dalam nada bergurau.

“Shittttt… tak makan saman betullah awek ni. Aku nak lebih dari tulah… aku suka dekat kau since
first time jumpalah… aku tunggu kau bagai nak rak hari tu sebab aku tahu aku dah tak merawat kau
lagi… tahu tak??? So dengan cara tu sahaja aku boleh jumpa kau… Memang hampeh betul ahhh, ayu
sleeping ni… Dah le aku ni malu tapi mahu …” ujarnya di dalam hati, kalau ikutkan hatinya mahu
sahaja dia berterus-terang dengan Natasya tentang isi hatinya itu.

“Aku nak kena pergi sekaranglah, Carrissa. Banyak paper work yang nak disiapkan. I pergi dulu ye
Harith.” Natasya terus berlalu dan dia diekori oleh Carrissa sehingga ke keretanya.

“Kenapa kau ni? Tadi kata kau cuti half day hari ni.” Soal Carrissa sebelum Natasya sempat masuk ke
dalam keretanya

“Nothing…” jawabnya sambil menyarungkan kaca mata hitam.

“Mesti ada apa-apa. Kau suka dia ke?”

“Siapa? Apa kau merepek ni?”

“Doktor Harith…”

“He’s my Doctor. That’s it.”

“Aku nampak cara kau gelisah bila berdepan dengan dia, Tasya. Just tell me the truth.” Natasya terus
memeluk Carrissa dan menangis.

“Hanya aku yang sukakan dia tapi dia tak and maybe he’s married. Aku pun tak kenal dia, I just like
him a lot… Aku pun bodoh sebab baru jumpa dia tapi dah suka sangat dekat dia! Aku memang bodoh…
bodoh kuasa 64 betul.” terang Natasya, inilah yang di katakan panahan pandangan cinta pertama.

“Kenapa tak cakap dengan aku? Kau malu tapi kau mahu kan?”

“I really got to go now, sekarang kau dah tahu. Aku pergi dulu ye. Take care of your baby. Bye…”
Natasya terus berlalu meninggalkan Carrissa.

“You dah dengarkan apa dia cakap! So what are you waiting for? I dah tolong buktikan dekat you
dengan merekodkan perbualan kami semalam dengan handphone I.” ujar Carrissa sambil merenung
Harith. Sungguh ajaib perasaan mereka berdua ini, baru berjumpa dan tidak begitu kenal namun ikatan
kasih begitu kuat.

“Thanks a lot, Carrissa. You banyak tolong I, at least I dah tahu perasaan dia sekarang ni. So I tau
I tak bertepuk sebelah tangan.” terang Doktor Harith sebelum berlalu meninggalkan Carrissa.

Yeeehaaa… Sekarang kalau aku tepuk baru ada bunyi…. Hehehehe… tapi kena cover macho depan
Carrissa ni, kang dia cop aku mat gelojoh… Jatuh saham aku nanti. Dia sentiasa membayangkan wajah
Natasya yang ayu sleeping tu sepanjang perjalanan menuju ke biliknya.

“Like and love are two different things, okay. You kena tahu yang mana satu,” dia menerima SMS
daripada Carrissa tidak lama selepas dia meninggalkan Carrisa.

“Of course I suka dan ianya mendorong kepada cinta. Are you sure she likes me?” jawabnya.
Kenalah minta kepastian lagi sekali… hehehehe…

“Yes I am. I tak pernah tengok dia menangis sebab lelaki dan dia tak pernah sukakan sesiapa dalam
masa yang pendek macam ni.”

“I am so lucky… Syukur…” Doktor Harith menjawab SMS Carrissa ringkas.

“Yes… KLCC, I’m in love…. Hahaha…” ujarnya sedikit kuat ketika berada di dalam biliknya.

“Kami dah pasti yang awak free from thyroid, Natasya. So awak sihat macam biasa.” Terang Doktor
Azilah.

“Alhamdulillah. Thank you so much, Doktor.”

“You’ re welcome tapi awak kena berterima kasih dengan Doktor Harith juga sebab dia banyak tolong
saya dan dia sangat concerned tentang awak.”

“Really? Bertuah saya sebab dapat doktor-doktor yang bertanggungjawab. Saya keluar dulu ye. Thanks…”
ujar Natasya sambil tersenyum.

“Welcome Natasya.” Natasya keluar dari bilik itu dan menuju ke keretanya. Sengaja dia merehatkan
badannya sebentar di dalam kereta sebelum dia meneruskan destinasinya.

“Dia banyak tolong aku? Sukakah dia padaku? Tak payah nak perasanlah Tasya oiii… dia tu hanya buat
kerja dia je… teruslah kau berangan tu…” ujarnya sendirian di dalam kereta sambil memasang radio
yang sedang mendendangkan lagu Goodbye My Lover oleh James Blunt. Lagu itu seperti memahami akan
situasinya kini yang harus meninggalkan klinik tersebut dan dia tidak akan kembali lagi serta tidak
berpeluang untuk bertemu dengan Harith.

“It’s okay, Tasya… you can do it… goodbye Doktor Harith, seronok bertemu kau tapi aku dah tak dapat
tengok kau lagi. Kenapalah aku ni suka berangan dan berharap? Kan dah sakit hati ni, kau sakit tapi dia
tak ada feel langsung dekat kau. Buang karan ajelah kau ni, Tasya… wake up… Malu tapi mahu… Jalanlah
cepat…” Natasya memberikan semangat kepada dirinya dan dia menekan minyak untuk mengundurkan
keretanya dan dia hampir melanggar sebuah kereta Honda Civic yang diletakkan dibelakang keretanya.

Natasya pantas menarik handbreak dan keluar untuk bertemu dengan tuan empunya kereta namun tiada
siapa di dalam kereta tersebut. “Cepatnya mangkuk ni blah!!!” ujar Natasya sendirian dan Natasya terpaksa
menanti tuan empunya kereta tersebut hampir dua jam di dalam kenderaannya.

“Encik, kenapa parking kereta belakang kereta saya? Saya kena tunggu sampai dua jam untuk keluar
tahu tak? Luckly saya cuti hari ni…” marah Natasya sewaktu pemilik kereta tersebut sambil mengetuk
cermin tingkapnya.

“Sorry, saya ada hal tadi. Saya ingatkan sekejap je tapi terlama pula.” Terang pemilik kenderaan
tersebut tanpa memandang Natasya kerana sibuk memasang radionya.

“Hello, saya rasa saya berhak untuk menerima maaf daripada awak dengan cara yang proper kot. Awak
tak pandang saya langsung… whatever, now please move your car. Saya nak keluar.” Natasya terus
berlalu tanpa menunggu jawapan daripada pemandu tersebut.

“Macam Natasya je minah ni!” fikir Doktor Harith sewaktu melihat Natasya berlalu begitu sahaja
selepas memarahinya. “Memang dialah… bagus ni, boleh aku follow dia pergi mana-mana… I got you
wahai ayu sleepingku… hehehehe.” Doktor Harith mengekori Natasya sehingga ke rumahnya dan hanya
memerhatikan Natasya berlalu begitu sahaja. Hampir tiga jam juga Doktor Harith menjadi penunggu setia
dihadapan rumah Natasya. Betullah apa orang cakap, tengok bumbung rumah pun jadilah dia hanya
memerhati sahaja rumah Natasya dan dia sering memberi tumpuan di balkoni rumah Natasya dengan
harapan agar Natasya akan muncul di situ namun dia kecewa. Baru sahaja dia ingin berlalu, Natasya
keluar dan berdiri di balkoni rumahnya dengan memegang mug dan sebuah buku.

“Cantiknya… ayu sangat you dengan rambut panjang tu… Memang ayu sleepinglah… hehehehe…”
pujinya didalam hati dan sebelum berlalu. “InsyaAllah you will be mine, Natasya. KLCC, I’m in love…
memang betul-betul in love ni…” Doktor Harith berlalu dan menuju ke KLCC untuk menemui rakannya
tu pasal teringat moto ni.

Hampir lima bulan Doktor Harith hanya memerhatikan Natasya dari jauh, itupun hanya pada waktu yang
terluang sahaja memandangkan dia terlalu sibuk dengan tugasnya. Namun dalam jangka masa tersebut,
dia ternampak juga Natasya datang ke tempat kerjanya mungkin untuk bertemu dengan Carrissa.

Natasya tetap bersikap selamba dan cuba melarikan diri jika terserempak dengan dirinya. Kini, mereka
sering bertemu di rumah Carrissa untuk melawat Carrissa dan Adam Izreen, anak Carrissa yang baru
lahir.

“How are you?” soal Harith ketika dia berpeluang berbual dengan Natasya sewaktu di rumah Carrissa.
Sengaja dia datang sekiranya Natasya datang untuk melawat Adam Izreen dan terima kasih harus
diberikan kepada Carrissa yang sanggup bekerjasama dengannya dan juga suaminya yang sangat
memahami.

“I’m fine… Excuse me, I dah nak balik ni. I pergi dulu ye”. itulah sikap Natasya yang kerap melarikan diri
daripadanya. Harith mengekori Natasya dari belakang dan kali ini dia bertekad untuk berterus-terang
dengan Natasya pada hari

ini, dia tak peduli apa yang akan terjadi nanti. “Ahh hari ni adalah penentu, memang malu tapi aku mahu….”
Ngomelnya sendirian sebagai pembakar semangat. Hampir sejam mengekori Natasya sehingga ke
Putrajaya.

“Fuhhh jauh dia melepak, sampai ke Putrajaya… Ishk3… jangan bila dah jadi milik aku dia dok lari ke
sini sudah… masak… hehehe…” sekali lagi akal nakalnya membuat tafsiran. Natasya duduk di tepi
tasik yang berdekatan dengan Boat Club sambil memerhatikan permandangan disekelilingnya dan Harith
hanya memerhatikan dirinya dari belakang. Hampir lima belas minit menjadi pemerhati, Harith
memberanikan diri untuk menegur Natasya.

“Assalammualaikum… boleh I duduk?” soal Harith dan tanpa menunggu jawapan Natasya, Harith terus
menempatkan dirinya disisi Natasya yang kelihatan sangat tekejut dengan kehadiran Harith.

“Wa’alaikumussalam… You buat apa dekat sini?”

“Ikut you… I follow you dari tadi lagi. Actually I have something to tell you”. Ujar Doktor Harith pantas
untuk tidak memberikan peluang kepada Natasya untuk bersuara.

“Really? I tak perasan pun you ikut I! Apa yang you nak diberitahu I sampai you follow I ni?”

“I nak you…” Selamba sekali doctor Harith menjawab.

“Sewell ah you ni… Suka hati aje…”

“Memang I suka pun, I sukakan you since first time I jumpa you. I nak kita berkenalan dengan lebih rapat
lagi and I am ready to move to the next level after that.” Doktor Harith lebih serius kali ini agar tidak di salah
tafsirkan oleh Natasya,

“You should tell me earlier”. Giliran Natasya pula berada dalam keadaan serius.

“I know but I dah luahkan sekarang. Kalau boleh, I nak kita ada perhubungan yang lebih serius dan terjamin
such as engage”. “Alamak… dah macam gelojoh la plak aku ni… ahhh belasah ahhh, memang aku dah syokkk
sangat ngan si ayu slepping aku ni.

Biar ahhh dia nak kata aku sewel ke tak, memang aku sewel dah pun…” Bisik hatinya.

“What? You menakutkan I sekarang ni. I like you but are sure we’re belong together?” “Fuhhh… macam
tak percaya la plak…. Macam dalam novel pun ada…. Hehehe… biasalah, aku ni kan malu tapi aku mahu…
hahaha…” getusnya.

“Sangat pasti. Just say yes, Tasya.”

“Yes? Don’t you think you are to rushing?’

“No! I memang sukakan you. I sangat pasti.” Rushing ke tak belakang cerita, Doktor dan lawyer pun manusia
gak kan…

“Suka dan cinta adalah dua perkara yang berbeza. Don’t be confused…”

“Susahnya nak yakinkan you, I love and like you so much… puas hati? Whatever it is, I akan hantar rombongan
merisik dan meminang hujung minggu ni.” Doktor Harith terus memegang tangan Natasya.

“We’ll see…” seperti yang dijanjikan, keluarga Dr. Harith datang merisik dan meminang Natasya. Majlis
pertunangan mereka dijalankan sebulan kemudian dan setahun kemudian, mereka diijabkabulkan. Ramai
rakan-rakan serta saudara-mara mereka yang hadir memeriahkan majlis. Ramai juga rakan-rakan Natasya
yang terkejut dengan perkahwinan tersebut memandangkan Natasya tidak pernah mempunyai teman
lelaki sebelum ini walaupun ramai yang ingin merapatinya, akhirnya Harith yang menjadi pilihannya. Rakan-rakan
Harith pula tidak sangka yang Harith berkahwin apatah lagi dengan Natasya yang merupakan bekas pesakitnya.
Memandangkan sebelum ini dia tidak pernah menyentuh hal-hal cinta setelah dikecewakan dahulu. Namun ini
semua adalah ketentuan Allah dan hanya Dia yang tahu segala-galanya.

“Macam tak percayakan, penyakit telah menyatukan kita kan?” ujar Natasya kepada Doktor Harith sewaktu
minum petang pertama mereka sebagai suami isteri.

“Jodoh… I pun macam tak percaya yang You terima I. Jujurnya, memang I harap you terima lamaran I tapi
I macam tak percaya yang you and your family akan terima I. Thank you and I’ll make sure yang you tak akan
menyesal bergelar isteri I. Itu janji I pada you, Tasya. I’m not the best but I’m trying to be the best, sayang.
I memang sayang sangat dengan ayu slepping I ni…” Ujarnya sambil mengenggam tangan dan merenung wajah
Natasya.

“You are most welcome, sayang. InsyaAllah, kita cuba berusaha bersama-sama ye demi rumah tangga kita.
Ayu slepping??? Siapa?” Natasya membalas genggaman Doktor Harith.

“You lah sayang… you tu ayu sangat… Tak rugi I buang rasa malu i… yelah, I malu tapi I mahu…” pujinya sambil
tersenyum memandang Natasya.

“Apa la you ni, actually I pun macam you jugak. Malu tapi mahu…” mereka ketawa bersama-sama. Tiada sebarang
kata yang dapat menggambarkan kegembiraan mereka. Sungguh indah segala sengsara dan kesunyian yang
terpaksa ditanggung selama ini.

Mereka hanya membalas pandangan yang mengandungi banyak maksud tersirat yang hanya dapat difahami oleh
mereka dan kini kasih serta cinta mereka telah tersurat.

“Hai KLCC, aku dah berjaya memiliki cinta hati aku… KLCC, I’m in love…” bisik mereka berdua sambil memandangbangunan KLCC yang dapat di lihat dari rumah mereka.

No comments:

Post a Comment